วันพฤหัสบดีที่ 23 เมษายน พ.ศ. 2558

แปล-สรุปบทความ

แปล-สรุปบทความเรื่องที่1
Bigurt Yogurt
เขียนโดย :  Vlad Mikhailov
แปลสรุปความโดย : นายนนท์  โพธาพันธ์
รหัสนักศึกษา : 5511310541 กลุ่ม 101
Contact E-mail : non.photaphan@gmail.com


วิชา ARTD3301 การออกแบบบรรจุภัณฑ์
Bigurt (2).jpg


Children want to be like those who are icons for them, who are bright, clever, strong. Spending their time watching music TV channels they at once have a clue who are their favorites and who are the coolest. The origins of these images are for sure in modern Western culture where the leadership and individual freedom are cultivated. The American-like image of cool guy with his big baseball cap, no size T-shirt and wide loose trousers is rooted in it. This guy is more likely a basketball player or a RAP star. The name of the yogurt Bigurt has direct link with "Be good" that serves as a bridge - if you drink this yogurt you will be cool. - See more at: http://www.packagingoftheworld.com/2014/12/bigurt-yogurt-concept.html#sthash.jXz9GDRY.dpuf


เด็กอยากจะเป็นเหมือนผู้ที่มีไอคอนสำหรับพวกเขาที่มีความสดใสฉลาดแข็งแรง ใช้เวลาของพวกเขาดูช่องทีวีเพลงที่พวกเขาในครั้งเดียวได้เบาะแสที่เป็นรายการโปรดของพวกเขาและผู้ที่เด็ดสุด ต้นกำเนิดของภาพเหล่านี้มีการตรวจสอบในวัฒนธรรมตะวันตกสมัยใหม่ที่เป็นผู้นำและเสรีภาพส่วนบุคคลได้รับการปลูกฝัง ภาพอเมริกันเหมือนของผู้ชายเย็นกับหมวกเบสบอลของเขาใหญ่, เสื้อยืดขนาดไม่และกางเกงหลวมกว้างเป็นรากฐานในนั้น ผู้ชายคนนี้มีโอกาสมากขึ้นเล่นบาสเกตบอลหรือดาว RAP ชื่อของโยเกิร์ต Bigurt มีการเชื่อมโยงโดยตรงกับ "Be ดี" ที่ทำหน้าที่เป็นสะพาน - ถ้าคุณดื่มโยเกิร์ตนี้คุณจะเย็น - ดูรายละเอียดเพิ่มเติมได้ที่: http://www.packagingoftheworld.com/2014/12/bigurt-yogurt-concept.html#sthash.jXz9GDRY.dpuf

Bigurt (1) (1).gifBigurt (7).jpgBigurt (8).jpg



แปล - สรุปบทความเรื่องที่ 2
M&M's Cylinders by Shasha Léonard (Student Project)
เขียนโดย:Shasha Léonard
แปลสรุปความโดย : นายนนท์  โพธาพันธ์
นายนนท์โพธาพันธ์รหัสนักศึกษา: 5511310541 กลุ่ม 101
ติดต่อ E-mail: non.photaphan@ gmail.com
วิชา ARTD3301การออกแบบบรรจุภัณฑ์มาตรการปรับเปลี่ยนการออกแบบแบบดั้งเดิม

M&M-student-potw (1).jpg

M&M-student-potw (4).jpg

Tasked with redesigning the traditional M&M packaging as if I'd never seen it before, I chose a contemporary, minimalist look, catering to the adults who are looking to satisfy a sweet tooth. I singled out the each color in order to place emphasis on “personal” single servings, sold in individual cylinders or as a set in holding display, which all use the geometry of the hexagon and a splash of attention-grabbing color. - See more at: http://www.packagingoftheworld.com/2014/08/m-cylinders-by-shasha-leonard-student.html#sthash.HcyLVBzj.dpuf


บรรจุภัณฑ์ M & M ราวกับว่าฉันไม่เคยเห็นมันมาก่อนผมเลือกร่วมสมัยดูเรียบง่ายที่จัดไว้ให้ผู้ใหญ่ที่กำลังมองหาเพื่อตอบสนองความฟันหวาน ผมแยกออกมาแต่ละสีเพื่อที่จะให้ความสำคัญกับ "ส่วนบุคคล" เดี่ยวเสิร์ฟขายในกระบอกสูบบุคคลหรือเป็นชุดในการถือครองการแสดงผลซึ่งทั้งหมดใช้รูปทรงเรขาคณิตของรูปหกเหลี่ยมและสาดสีดึงดูดความสนใจ - ดูรายละเอียดเพิ่มเติมได้ที่: http://www.packagingoftheworld.com/2014/08/m-cylinders-by-shasha-leonard-student.html#sthash.HcyLVBzj.dpuf

M&M-student-potw (2).jpg



ไม่มีความคิดเห็น:

แสดงความคิดเห็น